Perth & Broome - Reisverslag uit Broome, Australië van Manouk Schmidt - WaarBenJij.nu Perth & Broome - Reisverslag uit Broome, Australië van Manouk Schmidt - WaarBenJij.nu

Perth & Broome

Blijf op de hoogte en volg Manouk

29 Augustus 2014 | Australië, Broome

Hoi allemaal, alweer veelste lang geleden dat ik wat van me heb laten horen.. Na Cairns ben ik naar Perth gevlogen. Ik was daar een aantal dagen en toen vond ik al vrij snel een familie waar ik ben gaan werken als au-pair. Ik was daar ook erg blij mee want Perth is zo ontzettend groot dat ik niet wist wat ik ermee aan moest. De familie waar ik een tijd heb gewerkt wonen in Atwell, dat is ongeveer 15 minuten van de grote stad. Het waren 3 kinderen. 1 jongetje en 2 meisjes en ze hebben een puppy wat voelde als een 4de kind. Ik heb er veel van geleerd en heb achteraf nergens spijt van maar een maand was lang zat en ik had besloten om daar weg te gaan. Inmiddels zit ik in Broome dat is in het noorden van de west kust. Ik zit hier nu precies een week en ben opzoek naar een baan. Het is vrij lastig om iets te vinden hier want elke winkel waar ik binnen kwam zeiden ze ik neem je graag aan maar het regenseizoen komt eraan dus alle toeristen gaan weg. Wat betekent dat ze geen personeel nodig hebben. Een aantal bedrijven hadden iemand nodig over een paar weken want dan vertrekken ook alle backpackers maar ik hoop dat ik volgende week toch wel iets ga vinden.. Het is net een klein paradijsje hier maar het is ook vrij klein dus na een dag verveelde ik me al. Je hebt hier dus echt wel een baan nodig wil je langer blijven. Lukt dat niet dan vlieg ik ergens anders heen om daar een baan te vinden en die ga ik zeker nodig hebben want in december ga ik alweer naar New Zealand. Het dringt nog steeds niet tot me door dat ik hier alweer bijna een half jaar zit en het laat me beseffen hoe ontzettend snel de tijd gaat en hoe erg ik ervan moet genieten, wat ik ook zeker doe. De afstanden om ergens te komen zijn niet te doen hier dus qua reizen blijft de oost kust het beste maar hier in het westen is het toch wel het echte Australië en ik heb stranden gezien waar ik alleen maar van heb kunnen dromen.. Een paar dagen geleden heb ik een sterren tour gedaan waar een super grappige man met een enorm lange baard ons heel veel informatie heeft gegeven over de sterren, planeten de zon en de maan en ga zo maar door. Ik denk dat ik 95% alweer vergeten ben maar het was een super mooie ervaring waar ik ook een aantal vallende sterren heb mogen zien en dus een paar wensen heb gedaan.. Vandaag ben ik wezen cliff diven op een plek waar het meest blauwe water is wat ik ooit heb gezien. Er waren ook dinosaurus voetafdrukken maar helaas kan je die alleen zien wanneer het eb is dus daar waren we te laat voor. Misschien een andere keer! Tot snel weer, x.

  • 29 Augustus 2014 - 09:41

    Marije:

    Optimaal genieten schat, voor je het weet ben je weer thuis..... Succes met werk vinden en snel skypen als je wifi hebt!! xx

  • 29 Augustus 2014 - 11:03

    Ellen:

    Ha die Noukie,
    Nu zit je in het prachtige Broome en ben je al weer naar de sterren wezen kijken en van een klif afgesprongen. Ja het water is daar blauw, blauwer, heel heel blauw.
    Marije heeft helemaal gelijk optimaal genieten!
    Nog een fijne tijd in Broome en op naar het volgende avontuur.
    Dikke kus XXXX

  • 29 Augustus 2014 - 12:08

    Marieke:

    Wauw super schat!!

  • 29 Augustus 2014 - 16:19

    Pieter Schmidt:

    Geniet......geniet.....geniet! Schitterend hè al die sterren. Misschien ga je er nog wel meer zien. Enjoy every dat in Broome.

  • 29 Augustus 2014 - 16:27

    Pieter Schmidt:

    Every day bedoel ik natuurlijk !

  • 29 Augustus 2014 - 17:58

    Marian:

    Wat een gezellig verslag. Succes met de banen jacht en wat heb je inderdaad al veel gezien.
    Gaaf hoor.

  • 30 Augustus 2014 - 11:55

    Saskia:

    het lijkt lang, al een half jaar in australie. maar je hebt al zoveel beleeft en gezien, dat de tijd ook heel snel gaat. dus blijf genieten deze 3 maanden die je nog in aussie bent. en dan is je reis nog niet klaar. lekker naar je familie in NZ. je bent een bofkont dat je dit kan doen. veel plezier daar down under. xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Broome

Manouk

Actief sinds 15 Feb. 2014
Verslag gelezen: 914
Totaal aantal bezoekers 2976

Voorgaande reizen:

18 Maart 2014 - 30 November -0001

mijn avontuur.

Landen bezocht: